הוראות להכנסת רשת הנימן והוספת קומה שלישית

לקראת סוף חודש מרץ כאשר הגשמים מתמעטים, ולאחר שהעלינו קומה שניה ללא רשת הנימן, אנחנו צריכים להוסיף את הרשת ולהוסיף קומה בכדי שהמלכה תשאר בקומת הקן ובשתי הקומות העליונות הדבורים יאגרו דבש, בסרטונים הבאים ד"ר לופו נותן הסבר מפורט כיצד יש לבצע את הכנסת רשת ההנימן, שימו לב למספר נקודות.

בזמן העליה ד"ר לופו בודק את החלות בקומת הקן ואם הם ללא דבש (שיש לו חומרי הדברה מהארביטרא'ז והחלות הם חלות שחורות או עם הטלה זכרית, נעדיף להעלות אותם לקומה העליונה ולהשאיר בקומת הקן חלות "איכותיות" לבנות וחדשות וזאת מכיוון שחלות שחורות הם וותיקות והמקום בכל תא קטן בכל הטלה.

בנוסף ד"ר לופו מסדר את החלות עם ההטלה והוולדים הפתוחים מול חלות עם אבקה, כך שיהיה נח לדבורים להאכיל את הוולדים.

ד"ר לופו גם דואג לשים מקל שיהיה נח לדבורים לטפס חזרה והוא שם את הדבורים מחוץ לכוורת ולא על הקומה הראשונה, כמו כן הוא נזהר לא להרוג דבורים ככל האפשר ובעזרת המעשנת דואג שהם לא יהיו על השוליים כאשר הוא מוסיף קומה.

כמות החלות נשארת 9 בשתי הקומות, אולם ד"ר לופו דואג לרווח בין החלות כך שהחלות יהיו "שמנות" יותר ולפיכך מלאות דבש, 9 חלות "שמנות" לדבריו עדיפות מ-10 חלות "רזות"

במהלך אפריל כדאי לבדוק את הכוורות מדי שבוע או עשרה ימים, כוורות אשר נמצאות בקומה שניה וצפופות יש להעלות קומה ,כוורות אשר יש להם קומה שניה עם תשע חלות והם התחילו בניה פראית – כאמור יש לרענן ולהכניס רשת ולהעלות קומה, אם הגענו לסוף אפריל – לאחר פריחת ההדרים וקיימות כוורות עם קומה אחת בלבד כדאי להוסיף מעליה רשת ואז להניח קומה ריקה עם שעוויות ריקות לשם אגירת הקיץ. כוורות שהם שתי קומות וללא רשת (מכיוון שלא נוצרה בניה פראית) יש להוריד את המלכה למטה ולהניח רשת שוב עבור אגירת הקיץ, ככה שבסוף אפריל כל הכוורות שלנו הם עם שתי קומות לפחות ורשת. (מלבד כוורות חלשות שאין טעם להוסיף קומה)

הסרטים המצורפים מסבירים במדויק כיצד נעשה התהליך.

דילוג לתוכן